Morgenmad

Grøn smoothie med ananas og banan

Jeg kan godt lide at starte min morgen med en smoothie og denne grønne smoothie med ananas og banan er helt perfekt, enten til at have med på farten, eller til at spise i en skål, som jeg har gjort. Oftest tilsætter jeg flere elementer, såsom dadler og havregryn, der holder mig mæt længere, men denne udgave er lidt mere simpel, og tager ikke ret lang tid at lave. Jeg har altid bananer og ananas i fryseren, jeg på forhånd har skåret i mindre stykker, og samtidig med at det gør processen meget nemmere, altid at have de frosne frugter lige ved hånden, gør det også at der ikke skal tilsættes ekstra isterninger eller alt for mange kolde elementer for at gøre smoothien rigtig kold.

 

Opskrift på grøn smoothie med ananas og banan:

(opskriften giver smoothie til 2 store glas)

  • 2 bananer(jeg bruger frosne, men dette er ikke et must)
  • ca 200 g ananas(jeg bruger igen frosne, men dette er ikke et must)
  • 100 g frisk spinat
  • 300 ml vand
  • 1 spsk chia frø
  • 1 tsk hvedegræspulver*

 

Fremgangsmåde:

Skyl spinaten og tilsæt derefter alle ingredienser til din blender. Hvis smoothien er for tyk til din smag, tilsættes mere vand. Jeg topper smoothien med chiafrø, ristet kokosflager og kakao nibs.

 

*Hvedegræspulveret er ikke et must. Smoothien får stadig den flotte grønne farve selvom det undlades. Jeg tilsætter blandt andet hvedegræs pulveret fordi, det er en naturlig kilde til en stor mængde af vitaminer, mineraler og ikke mindst antioxidanter. Hvedegræs siges at være rigtig godt til at styrke immunforsvaret, at det er yderst godt for fordøjelsessystemet og godt mod en lang række sygdomme. Hvedegræspulveret kan blandt andet købes i Søstrene Grene, Netto og helsekostbutikker.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *